No Comment Labels:

Maglev
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ မီးရထားမ်ား အေၾကာင္း ကို သံုးသပ္တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအား မီးရထား နန္းေတာ္ဟု တင္စားေခၚေ၀ၚႏိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ တိုက်ိဳ၏ ေျမေအာက္ကမာၻတြင္ မက္ထ႐ိုလိုင္းေပါင္း (၁၂) လုိင္းႏွင့္ ေန႕စဥ္ သယ္ယူ ပို႕ေဆာင္ေရးကို ေျဖရွင္း ေန႐ံုသာမက ႏိုင္ငံတြင္း သယ္ယူ ပို႕ေဆာင္ေရး တြင္လည္း ရထား ပို႕ေဆာင္ေရးသည္ အေရးပါေသာ က႑တြင္ ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
စစ္တမ္းမ်ားအရ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ရထားပို႕ေဆာင္ေရးတြင္ မိုင္ေပါင္း ၂၄၃ ဘီလီယံ ထိေရာက္ရွိ ခဲ့ပါသည္။ ၿမိဳ႕မ်ားအၾကား သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးတစ္ခုတည္းမွာပင္ မိုင္ေပါင္း ၄၉ ဘီလီယံ ရိွခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႔ႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕ၾကား သယ္ယူ ပို႕ေဆာင္ေရးအတြက္ ရွင္ကန္ဆန္(shinkansen) ေခၚ က်ည္ဆန္ရထားကို အသံုးျပဳခဲ့ပါသည္။ ၄င္းရထား၏ အျမန္ႏႈန္း မွာလည္းမေသးလွပါ။ သို႕ေသာ္လည္း ဂ်ပန္လူမ်ိဳး မ်ားသည္ ၄င္းထက္ပိုမို လ်င္ျမန္ေသာ ရထားကုိ တီထြင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ လွ်က္ရွိေပသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုမွ အစျပဳ လွ်ပ္စစ္သံလုိက္(maglev) ရထားကို အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ တိုက်ိဳ ၿမိဳ႕၏ အေနာက္ ဘက္ မိုင္ (၅၀) အကြာရွိ ယာမာနာရွီ (Yamanashi) ၿမိဳ႕ တြင္ စမ္းသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
ယူပုံသဏၭာန္ သံလုိက္ရထားလမ္း ႏွင့္ ၄င္းေပၚရွိ ရထားတြဲဆိုင္း တို႕တြင္ သံလုိက္မ်ားကို တပ္ဆင္အသံုးျပဳ ထားပါသည္။ ထိုသံလုိက္မ်ား၏ တြန္းကန္အားသည္ ရထားတဲြဆိုင္း အား လမ္းအထက္ (၁၀) စင္တီမီတာ ေျမာက္တက္ေန ေစသည္။
‘maglev’ ဆိုသည္မွာ magnetic သံလုိက္ႏွင့္ levitation ေျမာက္တက္ျခင္း၊ၾကြတက္ျခင္း တုိ႕၏အတိုေကာက္ ျဖစ္သည္။ ထိုသံလုိက္မ်ား၏ တြန္းအားသည္ ရထားကို ေရွ႕သို႕ လ်င္ျမန္စြာ ေရႊလ်ားေစသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ေလ၏ ပြတ္တိုက္အားသည္ သံလမ္း၏ ပြတ္တိုက္အား ထက္ေလွ်ာ့နည္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ယာမာနာရွီစမ္းသပ္ခ်က္မ်ားအရ maglev ၏ အျမန္ႏႈန္းမွာ (၂၀၀၃) ခုႏွစ္တြင္ တစ္နာရီလွ်င္(၃၆၁) မိုင္ရွိ၍ ပွ်မ္းမွ် မိုင္ႏႈန္းမွာ တစ္နာရီလွ်င္ (၃၁၀) မိုင္ ျဖစ္သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ maglev မွာစမ္းသပ္ ရထားလမ္းပိုင္းအရွည္ (၁၁) မိုင္တြင္သာ စမ္းသပ္ဆဲျဖစ္သည္။

ထိုရထားသည္ စတင္ ထြက္ခြာစတြင္ သာမန္ရထားမ်ားကဲ့သို႕ပင္ ေရြလ်ားသည္။ တစ္နာရီလွ်င္ (၈၁) မိုင္ႏႈန္း ေရာက္ရွိမွသာ သံလိုက္ တြန္းကန္အားျဖင့္ ခုတ္ေမာင္းသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ခံစားမႈမွာ ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စင္း ေလယာဥ္ကြင္းမွ ပ်ံတက္ခ်ိန္တြင္ ရွိသည့္အလ်င္ကဲ့သို႕ပင္ ျဖစ္သည္။ မိုင္ႏႈန္းမွာ (၃၁၀) မိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။
ရထားသည္ ေလကိုလ်င္ျမန္စြာ ထုိးခြင္းမႈေၾကာင့္ ရထား၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အသံမ်ား ဆူညံ ေနပါေသာ္လည္း ရထားအတြင္း၌မူ ေလယာဥ္ အတြင္းပုိင္း ကဲ့သို႕ပင္ တိတ္ဆိတ္ ေနေပမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ရထားသည္ ေလကိ ုလ်င္ျမန္စြာ ထုိးခြင္းမႈေၾကာင့္ ရထား၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အသံမ်ား ဆူညံ ေနပါေသာ္လည္း ရထားအတြင္း၌မူ ေလယာဥ္ အတြင္းပုိင္း ကဲ့သို႕ပင္ တိတ္ဆိတ္ ေနေပမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သင့္အေနျဖင့္ ထိုအျမန္ႏႈန္းကို ခံစားမိရံုအတြင္းမွာပင္ ခရီးစဥ္ အဆံုးကို ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ညင္သာေသာ ရပ္တန္႕မႈႏွင့္အတူ maglev မွာ၄င္း၏ ဘီးေပၚတြင္ ရပ္နားေနေပၿပီ။

ထို maglev ပေရာဂ်က္ မန္ေနဂ်ာ၏ အဆိုအရ ရထားစီးျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ၄င္း maglev ရထား ေပၚတြင္ ေကာ္ဖီပူပူကို ဇိမ္ခံ ေသာက္သံုး ႏိုင္သည္အထိ တည္ၿငိမ္မႈ ရရွိေအာင္ အေသးစိတ္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္သြား မည္ဟု သိရွိရပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထုိကဲ့သို႕ ျဖစ္ေပၚလာရန္ အတြက္ အခ်ိန္မ်ားစြာ လုိအပ္ေပ ေသးသည္။ maglev ၏အျမန္ႏႈန္းတုိးတက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ၄င္းအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ မွာလည္း မ်ားျပားလာခဲ့သည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ အသံုးအမ်ားဆံုး ရထားလမ္းပိုင္းျဖစ္ေသာ (၃၄၂) မုိင္ အရွည္ရွိသည့္ တိုက်ိဳ-အိုဆာကာ ရထားလမ္းပိုင္း အား maglev ျဖင့္တည္ေဆာက္မည္ဆိုပါက ခန္႕မွန္း ေဒၚလာ ဘီလီယံ (၇၀) မွ် ကုန္က်မည္ ျဖစ္ေပသည္။
Maglev ရထားမ်ားသည္ သာမန္အားျဖင့္ က်ည္ဆန္ရထားမ်ား၏ စြမ္းအင္သံုးစြဲမႈ၏ (၃)ဆအား သုံးဆဲြ ေပသည္။ ထုိကဲ့သို႕သံုးစဲြခ်ိန္တြင္ မက္လဗ္ သည္ က်ည္ဆန္ရထား၏ အျမန္ႏႈန္းထက္ (၂) ဆသာ ပိုေသး သည္။ ဤကဲ့သို႕ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေသာ္လည္း maglev ကိုအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေန သည္မွာ အဘယ္ ေၾကာင့္နည္း။
maglev အသံုးျပဳ ခရီးသြားလာျခင္းသည္ ေလယာဥ္ပ်ံျဖင့္သြားလာျခင္းထက္ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာ သည့္အျပင္ ပိုမို၍ သက္ေတာင့္ သက္သာ ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ maglev ၏ တစ္ခုတည္းေသာ အားသာခ်က္ ပင္ျဖစ္သည္။
ပည္သူ႕အေၾကြးသည္ ႏိုင္ငံ GDP ၏ (၁.၅)ဆ ျဖစ္ေနေသာ၊ ႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရတိုးႏႈန္းမွာ အႏႈတ္ လကၡဏာ ျပေနေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အတြက္ ထုိကုန္က်မႈမွာ တားျမစ္ခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကဲ့သို႕ က်ည္ဆန္ရထားကဲ့သို႕အျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားေသာႏိုင္ငံ အတြက္ ထုိ႕ထက္ေႏွးေသာ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးယာဥ္ႏွင့္ ေက်နပ္မႈ မရိွႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရိွရသည္။ထိုေၾကာင့္ အနာဂတ္ကမာၻ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးက႑တြင္ လ်င္ျမန္မႈ၊ သက္ေတာင့္သက္သာရွိမႈ၊ ေဘးကင္း မႈမ်ား ကို မည္မွ်အထိ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ ၊ လူသားမ်ား၏ အစြမ္းပကား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ တီထြင္ႏိုင္စြမ္းအား မည္မွ်အထိ ရိွမည္ကို မွန္းဆရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပ လုိက္ရပါသည္။


post signature


 

This Post has No Comment

Post a Comment

Older Post Newer Post

Search

Table of Contents

About Me

တစ္လွမ္းၿပီးေတာ့ တစ္လွမ္းေလွ်ာက္၊ အေ၀းဆံုး ခရီးကိုေရာက္။ အပ္တစ္ခ်က္ၿပီးတစ္ခ်က္သီ၊ ဧရာအစုတ္ႀကီး ဖာေထးၿပီးၿပီ။ အုတ္တစ္ခ်က္ေပၚ တစ္ခ်က္ဆင့္၊ မိုးထိတံတိုင္းျမင့္။ ႏွင္းတစ္ပြင့္ေပၚ တစ္ပြင့္က်၊ ႏွင္းထုဧရာႀကီးေလစြ။
eXTReMe Tracker